Lang geleden. - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Kim Weert - WaarBenJij.nu Lang geleden. - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Kim Weert - WaarBenJij.nu

Lang geleden.

Door: kimvanweert

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 September 2011 | Turkije, Marmaris

Ik weet het is al een tijdje geleden dat ik weer een verhaal hebt geschreven en dacht dat het toch maar een keer tijd werd om weer eens iets te plaatsen. Ik zal eerst maar eens gaan beginnen met de Dolfijnen.
Drie weken heb ik namelijk de meest unieke kans van mijn leven gekregen! Ik heb gezwommen met dolfijnen!

Het is zo een unieke ervaring dat ik aan iedereen zou aanraden.
Als eerste ga je kennis maken met de dolfijn. Dat doe je vanaf een platform op het water. Eerst moesten we onze handen op het water leggen en dan zou de dolfijn er onder doorzwemmen. Als je haar dan voor het eerst aanraakt is heel apart. Ik weet niet waar je het mee moet vergelijken. We kregen veel uitleg over hoe we haar ook kunstjes konden laten doen en ze sprong nog verschillende keren in de lucht. Daarna komt ze natuurlijk meteen terug om een belonging te krijgen. Ik heb haar ook een keer vis mogen geven. Daarna komt ze nog een keer bij het platform en mochten Ina en Tjitske haar al een kus geven. Vlak daarna zijn we met haar in het water gegaan. We hebben haar daar nog mogen aaien en hebben met haar gedanst. In het water mochten we om de beurt aan haar vin hangen en kregen Mathijs, Danique en ik ook nog een kus. Alleen duwd ze je dan wel een beetje weg:P Heel lastig! Aan het einde als iedereen aan de beurt is geweest zijn we weer terug op de kant gegaan en hebben we daar afscheid genomen van de dolfijn en nog een paar leuke foto's gemaakt met het OAD Logo!
Zeker een leuke ervaring die ik iedereen zal aanraden om te doen!

Verder is er niet zo heel veel meer gebeurt. Alleen dat ik erg blij ben geweest met de regen die hier woensdag voor het eerst sinds juni weer geregend heeft met onweer!! Ik was zo blij! Heb alleen wel gemerkt dat de wegen hier in Turkije niet voor veel regen gemaakt zijn! Alles was helemaal ondergelopen en kon er bijna letterlijk in zwemmen! Wat ook wel lekker was is dat het ook wat afkoelde daardoor. Het enige nadeel daarvan is dat ik het gewoon koud had. Dinsdag was het nog 44 graden maar dinsdag werd het in een keer 25 graden waardoor ik het gewoon koud had. De gasten die ik ophaalde van de luchthaven vonden het wel vreemd dat ik het koud had. Wat voor jullie misschien ook wel klinkt. Maar in ieder geval was het weer fijn om weer te zien dat ik gemist heb!

Ook hebben nog gisteren nog met het team van OAD en Hst Travel gezellig een avondje gebowld. Het was erg gezellig. Helaas ben ik er niet zo goed in, en heb helaas dus ook niet gewonnen. Wat ik niet wist dat turkse mensen niet zoveel bowlen. Cagatay Gökhan hadden al een paar keer eerder gespeeld. Cagatay had bij de eerste drie worpen al meteen drie strikes. Ik kon het gewoon niet geloven dat ze niet zo vaak gespeeld hadden. Sercan had nog nooit eerder gespeeld en wist ook nog niet helemaal hoe het werkte. We hebben in totaal 2 ronden gespeeld waarvan het eerste rondje Mathijs gewonnen heeft en het tweede rondje Sercan gewonnen heeft. Ook hij had nog drie strikes gegooid. Het was gewoon niet te geloven dat zij het spelletje nog nooit eerder gespeeld hadden. Maar kort om was het een gezellig avond en zijn daarna nog op zijn turks aan het einde van de avond soep gaan eten!

Over een paar weken ben ik alweer terug in Nederland. Het is allemaal zo snel gegaan dat ik niet eens in de gaten heb dat er al vijf maanden om zijn. Natuurlijk zal ik erg blij zijn om iedereen weer!
Zie jullie over een paar weken en probeer jullie nog een paar keer op de hoogte te houden!

Güle Güle!

  • 23 September 2011 - 20:10

    William & Jolanda:

    Hey Kim, 25 graden, regen en nog kou hebben ook! Dat krijg je hier in Nederland niet klaar! Wij kijken er naar uit dat het hier 25 graden zonder regen wordt (misschien zondag; dol fijn). Leuk om te lezen dat je ook naast het werk een leuke avond met je collega's hebt gehad. Ook wij vinden het dat het snel gegaan is, maar ook wij zullen heel blij zijn als je weer thuis bent.
    -xoxoxoxox-

  • 23 September 2011 - 20:46

    Bianca:

    owww ik ben zo jaloers dat je met dolfijnen hebt gezwommen dat heb ik altijd al gewild :(... Heb je ook foto's ? Het einde komt idd in zicht dan moeten we snel bij kletsen en wil alles horen natuurlijk hihi. Geniet er nog even van

  • 24 September 2011 - 08:17

    Yvonne - Del Monde:

    He Kim,

    Leuk hoor, met dolfijnen zwemmen!
    Ik zou maar vast vragen of je ouders een dikke winterjas mee naar Schiphol nemen dan ;-)

    Geniet nog van je laatste weken!

    Groetjes, ook van Jeroen en Ronald

  • 24 September 2011 - 08:23

    Dianne Van Vijfeijke:

    Fijn dat het zo goed gaat, maar wij zijn ook blij jou weer thuis te zien.
    Hier is het het weekend mooi weer, wanen wij ons bij jou.
    xxxDianne

  • 24 September 2011 - 17:03

    Joyce:

    Wat een leuke ervaring heb jij meegemaakt. Helemaal geweldig. Super leuke foto's.

    Dat zal weer wennen worden voor jou in ons koude kikkerlandje als jij al bij 25 graden zit te klagen:P hihihi

    Geniet de laatste paar weekjes nog en ik ben ontzettend blij als je er weer bent!!

    xxxxxxx

  • 25 September 2011 - 14:34

    Marleen:

    Jeeeej!!! je komt bijna weer terug :D is inderdaad wel snel gegaan ;) en wat een ongelofelijke leuke foto's

    tot snel ! xxx

  • 01 Oktober 2011 - 13:40

    Jack V Weert:

    hoi kim
    heb elke keer weer eens rustig alles bekeken en gelezen
    zo te zien heb je het meer dan gedacht er naar je zin
    en ook het weerzien met je ouders en broer waren goed verlopen
    we zien je tzt weer terug
    geniet ervan tot die tijd
    jack en edith

  • 20 Oktober 2011 - 13:25

    Overbuurvrouw Ria:

    Hoi die Kim,
    De laatste loodjes zijn in zicht. Ik sprak oma vorige week op het voetbalveld en die kan niet wachten. Ze is zooooooooo blij als jij er weer bent !!! Lief hè!!! Ook wij vinden het weer gezellig en verheugen ons erop om je weer te zien. Je hebt een super-stage gehad waar je alleen maar positief op terug kunt kijken. Wij wensen je de laatste dagen nog veel plezier ook al is het een beetje dubbel. Het afscheid zal niet mee gaan vallen. Je nodigt iedereen maar uit in Heeze, de camping is groot genoeg ha, ha, ha. Nog veel succes en tot ergens volgende week. Heel veel groeten, Ria

  • 23 Oktober 2011 - 10:33

    Meeuws:

    hey Kim,
    alvast een goede thuisreis gewenst.
    zien je snel in Heeze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Kim

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 29336

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 Oktober 2011

Stage in Turkije

Landen bezocht: