Wat gaat het allemaal toch snel! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Kim Weert - WaarBenJij.nu Wat gaat het allemaal toch snel! - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Kim Weert - WaarBenJij.nu

Wat gaat het allemaal toch snel!

Door: kimvanweert

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Mei 2011 | Turkije, Marmaris

Wat gaat de tijd toch snel hier. Voor ik er erg in had was een week alweer zo voorbij. Dat zal ook wel komen doordat ik natuurlijk ook veel leuke dingen doe.

Zoals ik al eerder verteld had, ben ik zondag met Ahmet en Andrea de excursie Authentiek Turkije gaan doen. Als eerste zijn we naar een moskee geweest. Daar aangekomen eerst de schoenen uit en naar binnen. Normaal gesproken zouden we een hoofddoek ook moeten opdoen maar aangezien die er niet lagen waren we maar zo naar binnen gelopen. In de moskee heeft Ahmet van alles verteld over de Moskee natuurlijk en over de Islam. In Nederland wordt er eigenlijk niet veel positiefs over gezegt maar wat Ahmet vertelde was echt heel anders. Het is verboden in Turkije om een Burka te dragen en staat het geloof los van de regering. Wat me natuurlijk wel verbaasde. Hoofddoekjes mogen wel gedragen maar moet niet. En als meisjes studeren aan de universiteit mogen ze ook geen hoofddoek dragen. Dit zijn natuurlijk allemaal dingen die per land verschillen maar ik wist niet dat Turkije er heel anders naar keek.

Na de moskee zijn we naar echt Turks vrouwtje gegaan om in haar huisje te gaan kijken. Het was echt een heel klein huisje wat uit twee kamers bestond. een kamer was de woon/slaap kamer en de ander was de keuken waar alleen een haard een koelkast en een waterkoker stond. Zo leeft zij nog steeds. Zij leven van de landbouw en verdienen een beetje geld door de verkoop van honing die in Turkije zo populair is. Na een kopje Turkse thee gedronken te hebben zijn we verder gegaan naar het schooltje. Omdat het zondag was, was er natuurlijk niemand maar er was verteld dat de kinderen hier een schooluniform moeten dragen en iedere maandag en vrijdag het volkslied zingen voor ze naar school gaan of naar huis gaan op vrijdag. Na dat we het schooltje even bekeken hadden zijn we doorgegaan naar de watervallen. Het was daar echt heel mooi. Mooie natuur, en alles was daar zelf door de natuur gecreëerd. Maar dat kan je op de foto's wel zien.

Maandag was een drukke dag voor het voorbereiden van de vluchtdag van Dinsdag. Dan krijg je veel administratie die je dan moet doen.

Dinsdag hadden we de transfer. Ik moest vroeg me bed uit want om zes uur zou ik opgehaald worden voor de transfer.. We moesten eerst gasten ophalen en helpen bij de incheck. Na de incheck hadden we nog even de tijd om wat te drinken met een lekker stukje cake. We hebben ongeveer een half uurtje gezeten en toen kwamen de mensen al weer aan. Zoals ik ben kan ik niet alleen staan kijken en heb ik geholpen de mensen naar de juiste bus te brengen. We hadden de busjes weggepraat en konden we weer even gaan zitten tot de volgende vlucht aankwam.. We hadden in totaal zeven bussen op die vlucht.. 2 grote en 5 mini/midi busjes waar wat minder mensen in kunnen voor de kleinere bestemming. Toen die vlucht aankwam was het best druk, maar zo leuk.. lekker doorwerken.. Mensen naar hun bus begeleiden en dan zelf in de bus instappen voor de terugreis naar Marmaris. Tijdens die busreis wordt er natuurlijk wat verteld en hebben we de mensen naar hun hotel gebracht. Ik mocht voor het eerst de hotel namen opnoemen. Ging nog niet helemaal goed maar dat komt nog wel..

Woensdag hadden we informatiebijeenkomst en hotelbezoeken. Hier worden dingen uitgebreid verteld wat je beter wel kunt doen en niet kunt doen en natuurlijk over de excursies. Mathijs onze collega uit Dalyan was even komen kijken hoe het er bij ons uitzag en voor ideeën voor zijn bestemming. Na de info zijn we gaan lunchen en meteen doorgegaan voor de hotel bezoeken. Hier komen klanten weleens met vragen en/of klachten en natuurlijk voor het boeken van excursies. Nadat de hotelbezoeken zijn geweest hebben we nog wat administratie gedaan en konden we weer naar huis.

Vandaag was ik vrij. Ik heb vandaag mijn scooter gekregen en ben meteen naar Marmaris gereden. Om de boel een beetje te verkennen. Verder moet je op je vrije dag natuurlijk ook wat poetsen en de was doen. Vanavond heb ik de Turkse avond. Ik ben benieuwd en zal wel weer wat foto's maken. Ik ga met twee collega's van TUI op pad. Ik heb ze al een keer ontmoet en zij

Zaterdag heb ik waarschijnlijk weer een excursie als die doorgaat maar dat is nog niet zeker.

  • 05 Mei 2011 - 14:58

    Bianca:

    De watervallen zien er mooi uit en het is goed om te lezen dat je zo druk hebt en veel leuke dingen doet. Het bevalt het poetsen en wassen :P. Dat zal wel wennen zijn he. Hier gaat alles oke alleen lig ik zelf al heel de week met een buikgriep op bed maar gaat langzaam de goede kant op :).
    x

  • 05 Mei 2011 - 15:10

    Kim:

    Jaa is hier wel even wennen met alle dingen die je zelf nog moet doen.. maar wel leuk!! Nog veel beterschap.. Xxx

  • 05 Mei 2011 - 16:00

    Dianne:

    Krijg er weer helemaal zin in.
    Groetjes Dianne
    xxx

  • 05 Mei 2011 - 17:37

    Marie-José:

    Hoi Kim, via Martijn blijf ik natuurlijk op de hoogte van alles. Ik moest van Martijn op deze site kijken om alle leuke foto's te zien. Goede tip, leuk om je verslagen te lezen. Blijf je graag volgen. Oh ja , Martijn heeft dinsdag de hele avond zitten glunderen na het krijgen van de foto. Hij staat natuurlijk op een ere plaats. Heel veel groetjes. Marie-José

  • 06 Mei 2011 - 08:21

    Joyce:

    Hee Kimmie!!!

    Super leuk wat je allemaal weer beleefd hebt. Wij zitten nu op school en gaan vanmiddag direct na school met de auto naar Berlijn voor een heel weekend. Beloofd mooi weer te worden dus dat zal helemaal goed komen. Veel succes en tot snel

    xxxx

  • 06 Mei 2011 - 08:39

    Marleen:

    Heeee kimmm!!
    wat ongelofelijk leuk om te lezen!!!
    volgens mij heb je het echt naar je zin,
    heel veel plezier vandaag en zaterdag op je excursie.

    xxx

  • 07 Mei 2011 - 08:12

    Thom:

    Super chill om te horen wat je allemaal doet! Wel fijn dat je meteen mee moet met alles, dan leer je ook meteen hoe dat werkt, is wel fijn.
    Dan heb je het binnenkort allemaal zelf onder de knie, en doe je het zonder hulp van iemand erbij.
    Succes nog.

    xxx

  • 07 Mei 2011 - 08:38

    Yvonne-Del Monde:

    Hoi Kim,

    Leuk om je op deze manier te volgen.
    Geniet van de komende tijd!

    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Kim

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 29333

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 Oktober 2011

Stage in Turkije

Landen bezocht: