Excursieweekend - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Kim Weert - WaarBenJij.nu Excursieweekend - Reisverslag uit Marmaris, Turkije van Kim Weert - WaarBenJij.nu

Excursieweekend

Door: kimvanweert

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 April 2011 | Turkije, Marmaris

Vandaag en gister ben ik op excursie geweest.. Gister ben ik naar Dalyan geweest.. Eerst hebben we de gasten opgehaald en toen zijn we door gereden naar een Tapijtenweverij is Dalyan. Hier worden tapijten met de hand gemaakt. Hier kan heel veel tijd in zitten en deze zijn dan ook niet goedkoop. Een tapijt kan al 10.000 lira kosten ( dit is ong 5000 euro). Ze hebben verschillende soorten tapijten laten zien met een lekker kopje Turkse thee. Daarna waren we doorgereden naar een rivier. Vanuit daar zijn we met een klein bootje naar het modderbad en zwavelbad gegaan. Hier hebben we een uurtje lekker in kunnen gaan liggen. Toen we dat gehad hadden gingen we verder met het bootje. Zijn we nog even gestopt bij de koningsgraven die in de berg gemaakt zijn. Het zag er erg indrukwekkend uit. Nadat onze gids Ahmet het een en ander verteld had zijn we verder gegaan naar een open plek op het water. Hier hebben we geprobeerd of we schildpadden konden zien van ongeveer een meter. Er werd geprobeerd om met een blauwe krab, waar ze zo dol op zijn, naar het wateroppervlakte te lokken. Helaas wilde ze niet komen. Op een gegeven moment zijn we maar verder gegaan naar het strand. Hier hebben we nog lekker kunnen relaxen voor de lange reis weer terug naar Marmaris

Vandaag ben ik meegegaan met een Jeepsafari. Wat erg leuk was. We zijn met 2 Jeeps de berg opgereden waarbij we al snel stopte voor een mooi uitzicht over Içmeler. Dit is het plaatsje naast Marmaris, waar ik ook woon. Nadat de gids ons wat verteld had zijn we verder gereden naar een klein dorpje waar ze honing maakte. Hier werd natuurlijk ook weer het een en ander over verteld en dat het echt hun specialiteit was. Na een stop van ongeveer een kwartier zijn we weer doorgereden naar een strand. Dit was het mooiste en helderste strand in de omgeving van Marmaris. Hier hebben we even lekker op het strand kunnen liggen en kunnen zwemmen. Na 40 minuten zijn hebben we nog een klein Turks dorpje bezocht. Hier lieten ze zien wat de dorpelingen zelf maakte en verbouwde. Ook mochten we even binnen in hun huis kijken. Deze had de man van het huis zelf gebouwd. Het was er erg klein. Er was maar een kleine keuken, één slaapkamer en één woonkamer wat nog wel kleiner is als mijn appartement wat ik nu heb voor me allen. En hier wonen in totaal vier mensen in! Ik stond daar echt van te kijken. Kort na het bezoek zijn we nog naar een klein strandje gegaan. Hier kun je over het water "lopen". Dat wil zeggen dat er in de zee een smalle strook steentjes loopt wat minstens 200 meter lang is. Was ook erg leuk om te zien dat je dan midden in de zee water hebt dan nog onder je knie komt:).
Na nog een kleine stop met uitzicht over Marmaris was deze excursie ook ten einde gekomen.

Morgen heb ik ook weer een leuke excursie. Deze heet authentiek Turkije. Ik ga dan weer met Ahmet en een collega langs Turkse dorpjes waar we een moskee, een schooltje, een huisje en naar watervallen ga kijken. Heb er nu al zin in aangezien ik en een collega de enige zijn in de excursie.

Hier hoor je later natuurlijk weer meer over!!
Ik hoop dat iedereen een fijne Koninginnedag/nacht heeft gehad.

Xxx

PS. Als je graag automatisch op de hoogte wilt blijven over mijn belevingen dan kun je je op de mailinglijst zetten onder het kopje: Blijf op de hoogte.

  • 30 April 2011 - 15:46

    Joyce:

    Wordt er nog wel gewerkt? :) Wat een bofkont ben jij toch met al die excursies. Super leuk. Nou kan jij alle toeristen aanraden om ook een heerlijk modderbad te nemen of een jeepsafari te maken. Zo beleef je nog eens leuke dingen.

    Ik ben vandaag met papa en mama naar het wielrennen in Geldrop gaan kijken. Nu ben ik weer mijn koffer aan het pakken voor morgen. Heb de trein in Venlo om 17.05u. Maandag gaan wij met Cultural Studies een dagje naar Dusseldorf toe :) Hopelijk werkt het weer een beetje mee....

    Veel plezier op de excursie morgen en tot het volgende verslag!!!

    xxx

  • 30 April 2011 - 16:23

    Dennis Van Weert:

    Heej zussie,

    Goed om te horen dat je het daar heel erg naar je zin hebt, begin je nu toch al wel een beetje te missen hoor. Heb nu niemand meer om te plagen(A)
    Als het er in de zomer er net zo uit ziet als nu heb ik er al zin in om naar toe te gaan.
    Nog heel veel plezier en dat alles goed mag blijven gaan daar

    Dennis

  • 30 April 2011 - 17:15

    Dianne :

    Hoi Kim.
    Leuk om je belevenissen te volgen.
    Klinkt best bekend, heb ook een modderbad gehad en schildpadden gezien.
    Wij zaten in Grand Forest, was erg leuk.
    Succes verder.

  • 30 April 2011 - 17:15

    Jacqueline Zoon:

    He Kim, wat leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt, ik heb je site onder favourieten gezet, kan ik jouw indrukken een beetje volgen. Ik word natuurlijk ook door Thom en Marleen goed op de hoogte gehouden. Een hele lieve groet van ons allemaal uit Heemstede, groetjes Jacqueline.

  • 30 April 2011 - 19:14

    Bianca:

    hoi hoi,
    dat lijken me wel onwijs gave dingen om te doen die excursies. Zo zie je onwijs veel dingen daar. Klopt het dat je daar ook met dolfijnen kan zwemmen ??
    x

  • 02 Mei 2011 - 19:55

    Marleen:

    Heeee!!!<3 echt super leuk om telkens deze verhalen te lezen, krijg ik ook een beetje een idee van hoe het daar is en hoe het met je gaat!! ik zal me evben aanmelden bij die mailinglijst en dan hou ik alles bij! Heel veel plezier morgen. en hier uit heemstede wordt aan je gedacht hoor;) xxxx liefs!

  • 05 Mei 2011 - 11:41

    Stefanie:

    Haii meid! Wat heb jij het heerlijk daar zeg! Ik zit nu heel jaloers op het kantoor bij Intertoys jouw verhalen te lezen! En daarnaast natuurlijk al die leuke verhalen die ik van jullie mam nog hoor! Heb me dus maar meteen aangemeld bij de mailinglijst ;-).. Maar goed om te lezen dat het goed met je gaat! Je hebt wel een druk schema joh, maar dat is misschien ook wel lekker!

    Ga er lekker van genieten... niet te bruin worden! ;-) En ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Kus!

    PS. Ik zal hierzo wel een beetje op jullie mam letten ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Marmaris

Kim

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 29358

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 25 Oktober 2011

Stage in Turkije

Landen bezocht: